układ
Dla rurek 8-10 mm stosuje się system drabinkowy a większych meander za względu na tłumienie przepływu. Ja mam na 15 meander i przepływ jest ok.
Dzisiaj ściągam solka i jeszcze raz robię meander bo jednak odległość jaką mam między rurkami jest zbyt duża ( 17cm) i zamiast grzać rurki, część absorbera grzeje powietrze wewnątrz. Będczie 10 cm między rurkami i jedna przetłoczona blacha, a nie jak zrobiłem wcześniej z kawałków.
między rurki a absorber pasta aluminiowa dla lepszej przewodności cieplnej ( została mi srebrzanka aluminiowa, gdzie rozwarstwiła się i lakier zrobił się jak galareta. Dodałem wczoraj samego rozpuszczalnika i rozgniotłem te aluminium na papkę i mam pastę aluminiową. Zastanawiałem się też nad pastą miedzianą, ale zamawiać i czekać, bo w sklepach motoryzacyjnych niema. Pasta miedziana niby lepsza ale... No właśnie sam się kiedyś złapałem na schematycznym myśleniu, przecież dla poprawy styku tylko pasta. Pogrzebałem w informacjach i co pasty nawet te ze srebrem to przewodność cieplna rzedu kilku W(m*K) a elementy które łączymy to setki W(m*K) więc gdzie tu logika. Na pewno jest lepszy kontakt dwóch powierzchni ale znowu potrzeba więcej czasu na transfer ciepła. Może dla małych mocy to wystarcza (kilkadziesiąt W) ale przy większych to trzeba by rozważyć.


  PRZEJDŹ NA FORUM